A Bormarketing Bizottság ülésén az Agrármarketing Centrum (AMC) igazgatója, Simon Péter azt mondta, hogy a moszkvai Prodexpo kiállításon volt egy hőzöngő borász (én), akinek nem tetszett a stand minősége és látogatottsága. Majd hozzátette, hogy nem kell mennem az AMC által szervezett kiállításokra, nem tartanak rá igényt. Ez aztán a megoldás...

Udvarias gyereknek próbáltak nevelni, ezért ha kérdeznek, válaszolok. Simon Péter jött oda hozzám a kiállításon érdeklődni a véleményemről. Hazudnom kellett volna? Szerintem nem hőzöngés, ha a vállalhatatlanról megmondjuk, hogy az. Megkérdezte, hogy akkor milyen kellene, el is mondtam nagy vonalakban. De sajnos nem gondolkodott el rajta, hanem egyszerűbb megoldást választott: minden marad a régiben, az elégedetlenkedőket pedig eltüntetjük. Nem tartom korszerűnek azt a hozzáállást, hogy egy országmarketingért felelős állami cég vezetője a kritikát gyakorlókat egyszerűen szőnyeg alá kívánja söpörni.

Nem mintha részt kívánnék venni a jövőben az AMC által szervezett magyar közösségi standon. Nyolc éve vagyok már ott ilyeneken, általában azért, mert ők unszolnak, hogy nincs elég csúcsminőség, meg kézműves pince, és ugyan menjünk már. A helyzet semmit nem változott azóta, ugyanolyan igénytelen és koncepciótlan standokon égetem magam azóta is világszerte, mert feladatomnak tekintem az országimázs építését, és bízom a változásban. Ami nem jön.

Abszurd az a helyzet, hogy a saját időmben barátaimtól összegyűjtött ingyenes termékmintáinkat olyan helyen locsolom szét, ami nem méltó hozzánk. Hozzáteszem, hogy a gázolaj, a munkaerő, a palack, a dugó, stb. után adózunk, fizetjük literenként azt a forgalombahozatali járulékot, amit az AMC költ, fizettem a standért, a vámolásért, és a kiutazásért is. Akinek pedig dolga lenne a termékhez igazítani a körülményeket, az egyszerűen nem hajlandó elvégezni a munkáját, és erre még büszke is.

Demeter Endre